Nowy fragment drogi ekspresowej S17 między Piaskami a Łopiennikiem ma znacznie skrócić podróż do Warszawy i wzmocnić połączenie z granicą Ukrainy. Wniosek o pozwolenie na realizację inwestycji trafił już do wojewody lubelskiego.
Czego dotyczy inwestycja?
- Trasa pobiegnie wzdłuż obecnej DK17 przez powiaty świdnicki i krasnostawski oraz przez gminy Piaski, Fajsławice i Łopiennik Górny.
- Zacznie się przy węźle Piaski Wschód (skrzyżowanie z S12 Piaski-Dorohusk), a na trasie powstaną trzy dodatkowe węzły: Piaski Południe, Fajsławice i Łopiennik.
- W ramach projektu zbudowane zostaną m.in. drogi lokalne, odwodnienie, oświetlenie, ekrany akustyczne oraz przejścia dla zwierząt.
- Konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones ma być wykonawcą; wartość umowy to ok. 810 mln zł.
Co z odcinkami już planowanymi lub w budowie?
- Trasa S17 od Piasków do Hrebennego podzielona jest na dziewięć odcinków o łącznej długości 115 km.
- Część fragmentów jest już w realizacji - m.in. Zamość Wschód - Zamość Południe oraz Tomaszów Lubelski Południe - Hrebenne (ok. 30 km).
- W najbliższym czasie mają zostać wydane decyzje ZRID dla odcinków Piaski Wschód - Łopiennik oraz Izbica - Zamość Sitaniec, a także ogłoszone przetargi na brakujące fragmenty Łopiennik - Krasnystaw i Zamość Sitaniec - Zamość Wschód (ponad 20 km).
Kiedy ruszą prace?
Wniosek o wydanie decyzji ZRID został złożony do wojewody lubelskiego - jeżeli dokument zostanie wydany, prace mogą ruszyć już w przyszłym roku.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz