Rząd szuka kolejnych pieniędzy na walkę ze skutkami pandemii COVID-19. Tym razem rządzących chcą sięgnąć do kieszeni właścicieli mediów.
Z ustaleń portalu wpolityce.pl szykowana jest ustawa nakładająca na media nową opłatę solidarnościową.
Projekt składki solidarnościowej ma wkrótce trafić do Rządowego Centrum Legislacji. Sejm może pochylić się nad ustawą w marcu. Kogo miałaby objąć ustawa?
Według informacji portalu miałby być to telewizje, rozgłośnie radiowe, wydawcy prasowi, właściciele kin, koncerny technologiczne oraz operatorzy prasowi. Musieliby oni płacić składkę na podstawie liczby emitowanych reklam.
Z opłacania podatku wyłączeni mają być jedynie najmniejsi wydawcy prasy.
- Z kolei wydawcy prasowi będą płacili niską stawkę do pewnego poziomu przychodów. W przypadku reklamy internetowej stawka będzie jednolita - informuje wpolityce.pl.
Z kolei serwis Onet donosi, że w przypadku portali stawka ma wynieść 5 proc.
Pieniądze, które trafią do budżetu państwa mają zasilić Narodowy Fundusz Zdrowia, a także fundusz wsparcia kultury. Pieniądze będą mogły również trafić na promocję sportu i akcje informacyjne.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz