Zamknij
REKLAMA

Dlaczego warto wprowadzić do diety brokuły?

14:47, 26.10.2020 | materiały partnera

Warzywa powinny królować w naszej diecie – z tym faktem nie należy dyskutować. Niby wiemy, że są zdrowe, posiadają mnóstwo cennych właściwości, a często mimo to omijamy je sporządzając swoje menu i to z zupełnie błahych powodów. Uważamy, iż warzywa są nijakie w smaku lub brakuje nam pomysłów na smaczne dania z nimi w roli głównej.

Dziś chcemy zachęcić Was do tego, abyście wprowadzili pewne zielone warzywo do swej diety. Brokuł – bo o nim mowa, zaskakuje nie tylko smakiem, ale też ilością wartości odżywczych. Zdecydowanie warto się do niego przekonać.

W trosce o zdrowie…

Brokuł jest jednym z najzdrowszych warzyw. Zielony kalafior, jak często mówi się o nim, wykazuje działanie przeciwzapalne. Posiada sporo potasu, który „udrażnia” naczynia krwionośne i pozwala pozbyć się z organizmu sodu, co jest cenne, gdyż jego nadmiar powoduje podwyższone ciśnienie. W brokule znajdziemy wapń i fosfor, minerały świetnie wpływające na układ kostny. Ponadto warzywo ma w sobie substancje takie jak zeaksantynę oraz luteinę, które chronią nasze oczy przed zwyrodnieniem plamki żółtej siatkówki i przed kataraktą. Natomiast witaminy A i C tworzą osłonę dla komórek gałki ocznej przed szkodliwym działaniem promieni UV.

Dzięki wspomnianej witaminie A, a także K, brokuł pomaga wchłaniać witaminę D, cenną zwłaszcza zimą, gdy brakuje nam słońca. Zielony kalafior wspiera też walkę o dobrą kondycję skóry. Posiada glukorafaninę, która podczas trawienia przekształca się w związek chemiczny sprzyjający regeneracji komórek skóry.

100 gram brokułów to jedynie 34 kalorie i ponad 3 gramy błonnika, który zapobiega chorobom układu krążenia, zmniejsza wchłanianie cholesterolu, dba o odpowiedni poziom insuliny we krwi i na długo daje nam uczucie sytości, co ważne jest szczególnie wtedy, gdy próbujemy pozbyć się zbędnych kilogramów i ograniczamy jedzenie.

Dania z brokułami

Brokuły mają masę prozdrowotnych właściwości, to powód, by po nie sięgać. Ale w jakiej postaci można je spożywać? W ogromnym błędzie są ci, którzy sądzą, że brakuje przepisów na potrawy z tym warzywem. W sieci znajdziemy mnóstwo kulinarnych inspiracji, przykładem jest serwis www.fotoprzepis.pl.

Zielony kalafior świetnie smakuje w wersji surowej. Można potraktować go jako zdrową przekąskę. Chrupiący, świeży brokuł doskonale spisze się jak składnik surówek będących dodatkiem do obiadu lub wielu rozmaitych sałatek serwowanych np. na kolację wraz z pieczywem. Jeśli jednak nie odpowiada nam smak surowych brokułów, ugotujmy je w wodzie – tu www.fotoprzepis.pl/jak-dlugo-gotowac-brokuly parę rad na ten temat, przyrządźmy na parze, lub usmażmy na patelni.

Brokuły mogą znaleźć się w zupie. Można zrobić z nich farsz do krokietów, pierogów, naleśników. Nie brak przepisów na risotto, omlety, zapiekanki z zielonym kalafiorem. Wytrawne babeczki, czy tarty z tym warzywem także ujmują smakiem. Brokuły rewelacyjnie łączą się z makaronami i rozmaitymi sosami, proponujemy m.in. przepis - www.fotoprzepis.pl/przepis/przepis-na-makaron-z-kurczakiem-i-brokulami-w-sosie-serowym.

Wyśmienicie smakują także w znanym większości z nas wydaniu, czyli ugotowane, polane samym masłem, w zestawieniu z ziemniakami i kotletem. Pomysłów na wykorzystanie tego warzywa jest niemało. Co ważne, część przepisów ucieszy osoby, które nie mają za wiele czasu na gotowanie, cenią smaczne, nieskomplikowane i szybkie w przyrządzeniu potrawy.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA