Zamknij

Dlaczego treść na stronie internetowej jest ważna dla SEO?

00:00, 24.07.2022 artykuł sponsorowany

Czasy, gdy nie liczyła się jakość treści na stronie internetowej, ale poupychane bez sensu słowa kluczowe, już dawno minęły. To dobrze i dla autorów treści (zmaganie się z bełkotem), i dla właścicieli witryn (pogoń za słowami kluczowymi), i dla odbiorców (horror z szukaniem wartościowych treści). Warto wyjaśnić, dlaczego dziś treść jest bardzo ważna.

Jakość treści na stronie internetowej ma ogromny wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. To bez wątpienia jeden z ważniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie witryny www. Wyjaśnijmy to bliżej.

Treść na stronie www i jej rola

Algorytmy Google już od kilku lat stawiają przede wszystkim na to, co jest wartościowe dla odbiorców. Unikalna treść odgrywa tutaj bardzo istotną rolę.

– Kluczowa jest unikalność tekstu na stronie internetowej, bo to najbardziej lubią algorytmy Google. Jeśli witryna ma być wysoko w wynikach wyszukiwania, treść musi być pisana pod użytkownika – zwraca uwagę Mateusz Kozłowski, SEO freelancer. – Trzeba jednak pamiętać, że treść musi być wysokiej jakości, musi dostarczać wartościowych informacji odbiorcom, musi przykuwać ich uwagę na dłużej, bo to również jest czynnikiem rankingowym Google – podkreśla SEO freelancer.

Jak przygotować treść na stronę internetową?

Treść na stronę internetową musi zostać dobrana precyzyjnie i napisana zgodnie ze wskazówkami specjalisty od SEO, ale musi być przede wszystkim atrakcyjna dla odbiorcy. Warto stawiać na dwie kwestie: jakość i pokrycie tematyczne. Krótka, słabej jakości treść nie wpłynie na lepszą pozycję witryny. Skoro treść ma być pod użytkownika, nie można przesadzać w liczbie słów kluczowych, ale i nie można o nich zapomnieć. Tekst musi być czytelny, rozdzielony na akapity, należy stosować w nim nagłówki różnego poziomu. Treść nie może być również zbyt krótka.

Treść w witrynie www – na co zwrócić uwagę?

Treść wysokiej jakości na stronę internetową trzeba odpowiednio przygotować. Pierwsza kwestia to frazy kluczowe. Trzeba wybrać je starannie i najlepiej uwzględnić tzw. long-tail. Istotne jest przyciągnięcie uwagi odbiorcy, a to wymaga przygotowania wartościowej, merytorycznej treści. Temat powinien być ciekawy, ale i poszukiwany przez internautów, rozwiązujący jakiś problem (najlepiej z wykorzystaniem oferowanego produktu lub usługi). W przygotowywanych treściach warto również pamiętać o linkowaniu wewnętrznym, szczególnie w przypadku rozbudowanych witryn.

Bez wysokiej jakości, dobrej treści nie ma dziś skutecznego SEO. Odpowiednio przygotowane artykuły są doceniane nie tylko przez użytkowników, ale i przez algorytmy Google. Trzeba zatem włożyć niemało pracy w przygotowanie dobrej treści, ale to naprawdę się opłaca.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%