Czasy, gdy nie liczyła się jakość treści na stronie internetowej, ale poupychane bez sensu słowa kluczowe, już dawno minęły. To dobrze i dla autorów treści (zmaganie się z bełkotem), i dla właścicieli witryn (pogoń za słowami kluczowymi), i dla odbiorców (horror z szukaniem wartościowych treści). Warto wyjaśnić, dlaczego dziś treść jest bardzo ważna.
Jakość treści na stronie internetowej ma ogromny wpływ na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. To bez wątpienia jeden z ważniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie witryny www. Wyjaśnijmy to bliżej.
Algorytmy Google już od kilku lat stawiają przede wszystkim na to, co jest wartościowe dla odbiorców. Unikalna treść odgrywa tutaj bardzo istotną rolę.
– Kluczowa jest unikalność tekstu na stronie internetowej, bo to najbardziej lubią algorytmy Google. Jeśli witryna ma być wysoko w wynikach wyszukiwania, treść musi być pisana pod użytkownika – zwraca uwagę Mateusz Kozłowski, SEO freelancer. – Trzeba jednak pamiętać, że treść musi być wysokiej jakości, musi dostarczać wartościowych informacji odbiorcom, musi przykuwać ich uwagę na dłużej, bo to również jest czynnikiem rankingowym Google – podkreśla SEO freelancer.
Treść na stronę internetową musi zostać dobrana precyzyjnie i napisana zgodnie ze wskazówkami specjalisty od SEO, ale musi być przede wszystkim atrakcyjna dla odbiorcy. Warto stawiać na dwie kwestie: jakość i pokrycie tematyczne. Krótka, słabej jakości treść nie wpłynie na lepszą pozycję witryny. Skoro treść ma być pod użytkownika, nie można przesadzać w liczbie słów kluczowych, ale i nie można o nich zapomnieć. Tekst musi być czytelny, rozdzielony na akapity, należy stosować w nim nagłówki
Treść wysokiej jakości na stronę internetową trzeba odpowiednio przygotować. Pierwsza kwestia to frazy kluczowe. Trzeba wybrać je starannie i najlepiej uwzględnić tzw. long-tail. Istotne jest przyciągnięcie uwagi odbiorcy, a to wymaga przygotowania wartościowej, merytorycznej treści. Temat powinien być ciekawy, ale i poszukiwany przez internautów, rozwiązujący jakiś problem (najlepiej z wykorzystaniem oferowanego produktu lub usługi). W przygotowywanych treściach warto również pamiętać o linkowaniu wewnętrznym, szczególnie w przypadku rozbudowanych witryn.
Bez wysokiej jakości, dobrej treści nie ma dziś skutecznego SEO. Odpowiednio przygotowane artykuły są doceniane nie tylko przez użytkowników, ale i przez algorytmy Google. Trzeba zatem włożyć niemało pracy w przygotowanie dobrej treści, ale to naprawdę się opłaca.