Zamknij

Programy lojalnościowe i motywacyjne – na czym to wszystko polega?

08:26, 13.07.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:26, 13.07.2022

Zarówno krótko- jak i długookresowe akcje handlowe sprzyjają pozyskiwaniu nowych klientów, a także kontrahentów. Należą do nich programy lojalnościowe i motywacyjne. Na czym polega ich działanie i czym się od siebie różnią?

Jak działają programy lojalnościowe?

W zależności od rodzaju strategii, programy lojalnościowe mogą działać nieco inaczej. Każdy z nich łączy jednak kilka wspólnych cech. Przede wszystkim są one świetnym działaniem marketingowym – nie dość, że pozwalają pozyskać nowych klientów, którzy są ich odbiorcami, to jeszcze zachęcają ich do pozostania na dłużej. Ponadto zwiększają rozpoznawalność marki i jej wiarygodność, co wpływa na rosnącą pozycję na rynku..

Wszystkie programy lojalnościowe mają za zadanie pozytywnie wpłynąć na wyniki finansowe. Może odbywać się to bezpośrednio, poprzez zwiększenie wielkości koszyka i regularności zakupów, skutkiem czego jest zwiększenie sprzedaży lub pośrednio. W drugim przypadku najpierw dochodzi do zwiększenia wiarygodności i rozpoznawalności marki, co dopiero z czasem przekłada się na wyniki.

Chęć korzystania z programów lojalnościowych przez klientów wynika z możliwości czerpania najróżniejszych korzyści. Mogą być nimi nagrody rzeczowe albo zniżki na kolejne zakupy. Inną formą są zwroty części już wydanych środków na konto lub w postaci gotówki.

Jak wygląda to w przypadku programów motywacyjnych?

Programy motywacyjne działają na podobnej zasadzie co programy lojalnościowe. Jest jednak między nimi kilka zasadniczych różnić. Tak jak już wspomnieliśmy, programy lojalnościowe zazwyczaj dotyczą relacji B2C, czyli business to consumer, czy też business to client. Programy motywacyjne mają z kolei najczęściej charakter B2B, czyli business to business.

Rozwiązanie to również prowadzi do zwiększenia sprzedaży, natomiast w nieco inny sposób. Działania są bowiem kierowane do innych odbiorców. Uczestnikami tego typu programów są przedstawiciele handlowi, dystrybutorzy, a niekiedy nawet sami ekspedienci. W zależności od formy programu, w zamian za większe zaangażowanie ci mogą otrzymywać nagrody rzeczowe albo pieniężne, co w wielu przypadkach okazuje się być dla nich skuteczną motywacją.

Agencja i360 zajmuje się tworzeniem i obsługą różnego rodzaju programów lojalnościowych. Zarówno tych, które dotyczą relacji B2C, jak i B2B. Z racji na ogromne doświadczenie i zaplecze profesjonalnych narzędzi, akcje wychodzące spod jej skrzydeł wykazują się największą skutecznością.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%