Zamknij

PKO BP pomoże zarządzać finansami Wrocławia i Poznania

09:27, 13.01.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 09:27, 13.01.2022

Przez trzy kolejne lata PKO Bank Polski będzie prowadził rachunki bankowe Wrocławia, a przez cztery Poznania. To już kolejni kontrahenci banku z obszaru samorządu terytorialnego. W ostatnim czasie bank podpisał umowę na kontynuację kompleksowej obsługi budżetu Województwa Mazowieckiego. Obecnie PKO BP zapewnia obsługę budżetów siedmiu województw i dziewięciu miast wojewódzkich - w sumie ok. 280 jednostek.

Bank współpracuje z samorządami zarówno w zakresie finansowania, jak i obsługi depozytowo-transakcyjnej. „PKO Bank Polski jest ważnym i sprawdzonym partnerem sektora publicznego. Od lat kreuje i na dużą skalę udostępnia zaawansowane rozwiązania informatyczne, wykorzystywane nie tylko w sektorze finansowym, lecz także w administracji publicznej” - mówi Marcin Eckert, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Jak podkreśla Eckert, PKO BP było wielokrotnie nagradzane za wprowadzanie innowacji, w tym za projekt udostępniania usług e-administracji w serwisach bankowości elektronicznej. „Dlatego cieszymy się, że możemy kontynuować współpracę z naszymi strategicznymi klientami samorządowymi, jakimi są Wrocław i Poznań” - dodaje wiceprezes.

W ramach obsługi bankowej Wrocławia oraz 278 podmiotów okołobudżetowych, m.in. instytucji kultury i zakładów opieki zdrowotnej, PKO BP będzie m.in. prowadzi

rachunki bankowe, udostępni system bankowości internetowej iPKO biznes, wyda i obsłuży karty płatnicze i przedpłacone, zapewni usługi płatności masowych, zainstaluje kasy automatyczne. Umowa została zawarta na trzy lata.

PKO Bank Polski od lat współpracuje przy rozwoju kluczowych dla regionu dolnośląskiego projektach. Przykładem może być umowa na kredyt konsolidacyjny dla Kolei Dolnośląskich, który umożliwił zakup 19 nowych składów pociągów. Bank finansuje również rozwój transportu miejskiego poprzez emisję obligacji (w ramach konsorcjum) dla MPK Wrocław w łącznej kwocie 963 mln zł.

Z kolei zakres obsługi budżetu Poznania i 274 podmiotów okołobudżetowych obejmuje m.in.: otwarcie i prowadzenie rachunków bankowych, udostępnienie systemu bankowości internetowej iPKO biznes, usługę konsolidacji sald, obsługę wpłat i wypłat gotówkowych, usługę płatności masowych (PKO Rachunki Wirtualne), przechowywanie depozytów rzeczowych, kompleksową obsługę kart płatniczych, udostępnienie terminali płatniczych oraz udzielenie kredytu w rachunku bieżącym w kwocie do 150 mln zł. Bank będzie również prowadził obsługę kasową w budynku Urzędu Miasta. Umowa została podpisana na cztery lata.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%