Zamknij
REKLAMA

Uwaga na oszustów! Ogromne ryzyko utraty pieniędzy

11:13, 15.07.2020 | PAP
Skomentuj Fot. PAP
REKLAMA

"Sprawdzaj, czytaj, pytaj!" to tytuł kampanii społecznej prezesa UOKiK, która rusza 15 lipca. Ma ona zwrócić uwagę na nasilone zagrożenie nieuczciwymi praktykami rynkowymi i oszustwami w związku z obecną, wyjątkową sytuacją.

Rusza ogólnopolska kampania społeczna UOKiK ostrzegająca konsumentów przed oszustami i ryzykiem utraty pieniędzy - poinformował w środę Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Ze skarg napływających od konsumentów wynika, że do wielu osób kierowane są oferty alternatywnych inwestycji finansowych, które fałszywie obiecują szybki, pewny i wysoki zysk bez ryzyka. Konsumenci namawiani są także na produkty lub usługi, które fałszywie obiecują ochronę zdrowia lub leczenie.

- W związku z licznymi skargami i sygnałami konsumentów, które do nas wpływają, przygotowaliśmy kampanię informacyjną, w tym dwa komunikaty do telewizji i radia, które przyczynią się do zwiększenia świadomości i bezpieczeństwa konsumentów - mówi prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny.

Wskazuje, że w trudnych czasach łatwiej wpaść w pułapkę i nabrać się na nieuczciwą inwestycję finansową. Oszuści doskonale wiedzą, jak wykorzystać społeczny niepokój i niepewność. Oferują alternatywne inwestycje w niestandardowe walory, waluty, dobra lub surowce, obiecują stały i bezpieczny zysk na wysoki procent, które potem okazują się finansowym fiaskiem.

- Przestrzegam przed inwestowaniem pieniędzy w systemy promocyjne typu piramida. To może być przykładowo projekt inwestycyjny z małą opłatą startową, z której część ma być przekazywana na cele charytatywne, a warunkiem otrzymania udziałów jest promowanie przedsięwzięcia wśród znajomych. Z rezerwą podchodźmy też do tzw. łańcuszków - dodaje Chróstny.

Prezes podkreśla, że czasach pandemii łatwiej także wpaść w pułapkę i nabrać się na ofertę produktu lub usługi, które fałszywie obiecują ochronę zdrowia lub leczenie, np. dzięki działaniu rzekomych leków czy urządzeń. +Z ostrożnością podchodźmy do reklam i nie dajmy się nabrać, nawet jeśli naciągacze podszywają się pod lekarzy, ekspertów, renomowane instytuty badawcze czy osoby ?uzdrowione?+ - przestrzega.

Zwraca uwagę, że na tego typu nieuczciwe praktyki i oszustwa narażeni są szczególnie starsi konsumenci ? nasi rodzice, dziadkowie, sąsiedzi. 

autor: Ewa Wesołowska

 

(PAP)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA