Zamknij

Kampanie SEO i skuteczne pozycjonowanie - największe mity

12:05, 03.06.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:37, 03.06.2019

Chcesz, żeby twoja strona lub sklep internetowy była lepiej widoczna w internecie i szukasz agencji interaktywnej, która poprowadzi dla ciebie kampanie SEO? Sprawdź listę najbardziej popularnych i najgroźniejszych mitów dotyczących pozycjonowania.

Już odpowiedź na podstawowe pytanie “SEO - co to jest?” może wywołać dyskusję. Wielu specjalistów podkreśla, że wbrew utartemu przekonaniu, pozycjonowanie i SEO nie jest tym samym.

SEO (Search Engine Optimization) nazywamy optymalizację stron pod kontem wyszukiwarek internetowych. Ekspert zmienia treść strony i jej strukturę, żeby Google polubił ją i umieścił wyżej w naturalnych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. SEO jest jednym z narzędzi pozycjonowania czyli wszystkich działań prowadzących do tego, żeby strona była lepiej widoczna w internecie.

W praktyce używanie zamiennie określeń pozycjonowanie stron i SEO nie wpędzi cię w kłopoty. Jednak zapewne usłyszysz inne stwierdzenia, którym lepiej nie wierzyć. Zabawmy się w pogromców mitów.

Kampanie SEO i skuteczne pozycjonowanie - 5 mitów

1. Linki sponsorowane poprawiają SEO

Po uruchomieniu kampanii Adwords (Google Ads), linki do twojej strony wyświetlą się niemal natychmiast w miejscu przeznaczonym przez Google na taką reklamę. Dzięki temu zdecydowanie rośnie szansa na zwiększenie ruchu na witrynie. Np. jeśli zależy ci na uwadze osób, które wpisują w wyszukiwarkę frazę kluczową “kampanie adwords Warszawa”, to linki sponsorowane będą bardzo przydatne.

Zła wiadomość: efekt znika po zakończeniu kampanii reklamowej. Wyniki linków sponsorowanych nie wpływają na wyszukiwanie bezpłatne czyli organiczne. Możesz natomiast spodziewać się, że internauci dzięki reklamie poznają twoją stronę i zechcą na nią wrócić po zakończeniu opłaconej promocji.

2. Wystarczy dobry content

To prawda: Google premiuje wartościowe treści, np. najbardziej kompetentne i przydatne artykuły. Dlatego twoja strona musi zawierać takie materiały, a agencje SEO zachęcają np. do prowadzenia bloga, czy kanału YouTube z eksperckimi poradami. Internauta musi otrzymać najlepszą odpowiedź na słowa kluczowe, które wpisał w pasek wyszukiwania.

Jednak nawet najbardziej wartościowy artykuł nie pomoże zdobyć lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania jeśli został umieszczony na stronie, która ma złą strukturę czy błędy w kodzie. Dlatego ekspert SEO zadba o pełną optymalizację strony oraz linki przychodzące. Dzięki temu witryna przyciągnie użytkowników i będzie przyjazna dla robotów Google.

3. Możesz dostać “dożywotnią” gwarancję wysokich rankingów

Unikaj firm, które twierdzą, że zagwarantują ci określone miejsce w wynikach wyszukiwania!. Nie mogą tego obiecać z pełną odpowiedzialnością. Powód? Agencje interaktywne nie mają wpływu na algorytm Google. Co więcej, nikt spoza tej firmy, nie zna wszystkich kilkuset czynników wpływających na ranking.

Praca przy każdej kampanii SEM i SEO polega na wykorzystaniu wskazówek Google, zdobytych wcześniej doświadczeń oraz wyciągania wniosków z prób i błędów. Dlatego pozycjonowanie SEO jest zadaniem z pogranicza sztuki i rzemiosła.

4. Wystarczy jedna kampania, żeby mieć trwały efekt

Pozycjonowanie, to proces, który zajmuje dużo czas i może kosztować sporo wysiłku. Osiągniętej pozycji w rankingu trzeba bronić: monitorować zachowania użytkowników, uwzględniać zmiany w algorytmie, obserwować, co robi konkurencja (na przykład takie usługi oferuje warszawska agencja interaktywna D2M).

To prawda, że dobrze przeprowadzona kampania SEO przynosi długotrwałe wyniki. Jednak w życiu i w wyszukiwarkach nic nie jest dane raz na zawsze. Teraz po wpisaniu frazy “skuteczne pozycjonowanie Warszawa” link do twojej strony może być na pierwszym miejscu w Google, ale wystarczy odpuścić, żeby spadł w wynikach.

5. Duża ilość linków = dobra pozycję

Linki przy budowaniu pozycji w rankingach wyszukiwania są niezwykle ważne. Bez nich internauci nie trafią na twoją stronę, nie poznają oferty, nie przeczytają informacji. Marny ruch na witrynie obniży dodatkowo jej pozycję w wyszukiwarkach i koło się zamyka.

Odnośniki prowadzące do strony powinny być dobrej jakości (to ważniejsze niż ich ilość). Bez tego trudno wyobrazić sobie skuteczne pozycjonowanie. Co więcej, linki z domen o podejrzanej jakości mogą na długo zaszkodzić wynikom twojego sklepu czy serwisu.

Jednak oparcie pozycjonowania tylko na linkowaniu, to ślepa uliczka. Agencja interaktywna prowadząca kampanie SEO musi uwzględnić optymalizację strony, m.in. dopieścić treść: zadbać o eksperckie i unikatowe artykuły z dobrze dobranymi i użytymi słowami kluczowymi.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%