Zamknij

Jak co-packing może pomóc firmie?

14:22, 14.06.2018 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:32, 14.06.2018
Skomentuj

Klient podczas zakupów korzysta przede wszystkim ze zmysłu wzroku, dotyku i węchu. Jednak przede wszystkim wzrok decyduje o tym, czy zdecydujemy się na określony towar. Dlatego tak ważne jest nie tylko to, by produkt miał ciekawy design, ale też, by opakowanie przyciągało spojrzenie. Połączenie tych dwóch aspektów, a do tego najwyższa jakość sprawiają, że powstaje więź pomiędzy konsumentem a producentem. Dlatego ostatnimi czasy tak popularny stał się co-packing, który wiąże się z wieloma korzyściami dla firm.

Co to jest co-packing?

Warto zwrócić uwagę na fakt, że co-packing jest coraz bardziej popularny. Jednak najczęściej jest to usługa, którą zajmuje się firma zewnętrzna, dzięki czemu przedsiębiorstwo może zaoszczędzić sporo pieniędzy. Poza tym co-packing to przede wszystkim zmiana opakowania jakiegoś towary, ale też pakowanie. Należałoby również zaznaczyć, że w ramach usługi możliwe jest przepakowywanie produktów, co jest szczególnie przydatne w przypadku zamiany opakowań zbiorczych na jednostkowe lub odwrotnie. Poza tym warto zaznaczyć, że co-packing bywa znacznie bardziej poszerzoną usługą, np. dzięki drukowaniu oraz dodawaniu materiałów promocyjnych lub reklamowych, ale też tworzenie nowych zestawów promocyjnych. Obecnie coraz więcej firm logistycznych zajmuje się co-packingiem, ale warto zwrócić uwagę przede wszystkim na takie, które cieszą się dobrą opinią i zaufaniem klientów. Jednym z lepszych przykładów jest: http://pro-log.com.pl/.

Kto najczęściej korzysta z co-packingu

Trzeba przyznać, że najczęściej z co-packingu korzystają branże, które oferują najwięcej zestawów promocyjnych. Dla zminimalizowania kosztów zazwyczaj zajmują się tym zewnętrzne firmy i to przede wszystkim one odpowiadają za tworzenie takich zestawów. Warto więc podkreślić, że przede wszystkim odnosi się to branży kosmetycznej, chemicznej, komputerowa, a także praca, gdzie np. dodaje się próbki do gazet. Jednak prawdziwym liderem w najczęstszym korzystaniu z co-packingu, jest branża spożywcza, m.in. poprzez pakowanie w folię oraz tworzenie wielopaków z różnych lub takich samych produktów.

Kiedy warto postawić na outsourcing?

Niezwykle istotne jest to, że nie w każdym przypadku outsourcing co-packingu jest opłacalny dla przedsiębiorstwa. Dlatego należałoby zwrócić szczególną uwagę na, to kiedy takie działanie będzie niosło za sobą najwięcej korzyści.

Przykładowe sytuacje

Ograniczenie kosztów – trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że co-packing wiąże się z naprawdę dużymi inwestycjami finansowymi. Przede wszystkim odnosi się to do konieczności zakupu wszystkich potrzebnych urządzeń i maszyn.
Brak doświadczenia w co-packingu – działanie bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenie może doprowadzić do sporych błędów, ale też koniecznością zainwestowania dodatkowych funduszy, by je naprawić.
Spodziewany szczyt sprzedażowy – jeżeli przedsiębiorstwo ma w ciągu roku kilka szczytów sprzedaży, to może mieć problemy z dotrzymaniem wszystkich terminów. Dlatego warto wtedy zatrudnić zewnętrzną firmę.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%