Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Toruniu zaprasza przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz osoby fizyczne chcące założyć fundację lub stowarzyszenie na konsultacje ofert składanych na realizację zadań publicznych w konkursach ogłaszanych przez Powiat Lipnowski oraz bezpłatne doradztwo księgowo-podatkowe i marketingowe.
Spotkanie z doradcami odbędzie się w dniu 9 maja w sali konferencyjnej (I p.) Starostwa Powiatowego w Lipnie w godzinach od 11.00 do 13.00. W celu potwierdzenia udziału w spotkaniu prosimy o kontakt pod nr telefonu (54) 287 20 39 w. 33.
Doradztwo skierowane jest do:
- osób fizycznych chcących założyć działalność w sektorze ekonomii społecznej,
- podmiotów ekonomii społecznej, w tym fundacji, stowarzyszeń
- pracowników i wolontariuszy podmiotów ekonomii społecznej,
- jednostek samorządu terytorialnego oraz ich jednostek organizacyjnych,
- pracowników jednostek samorządu terytorialnego oraz ich jednostek organizacyjnych,
W ramach wsparcia merytorycznego można skorzystać z doradztwa specjalistycznego.
Świadczona pomoc obejmuje m.in.:
- analizę i tworzenie aktów wewnętrznych organizacji (statuty, uchwały, regulaminy),
- pomoc w zmianie profilu działalności, w tym m.in. wprowadzenie działalności gospodarczej,
- tworzenie dokumentacji założycielskiej i innej związanej z rejestracją w Krajowym Rejestrze Sądowym,
- analiza i tworzenie umów (o pracę, handlowych, innych),
- udzielanie opinii w zakresie wszelkich kwestii problemowych wynikających z bieżącej działalności w każdym jej obszarze (działalność statutowa, gospodarcza, zatrudnianie pracowników, zawieranie umów handlowych).
W zakresie księgowo-podatkowym:
- rachunkowość zarządcza podmiotu ekonomii społecznej,
- analiza kosztów dla podejmowania decyzji rynkowych,
- zebranie informacji finansowych dla kalkulacji kosztów usługi lub produktu,
- analiza przepływów finansowych,
- szacowanie grup kosztów,
- zarządzanie terminami płatności,
- zobowiązania finansowe związane z prowadzoną działalnością,
W zakresie marketingowym:
- planowanie marketingowe,
- PR i komunikacja,
- budowanie relacji z klientem,
- budowanie strategii CSR,
- kształtowanie elastyczności ofertowej,
- opracowanie/modyfikacja strategii marketingowej przedsiębiorstw społecznych, badania rynku,
- wypracowania i wdrażania standardów obsługi klienta przez PES,
- nawiązanie i rozwój współpracy ze specjalistami w zakresie projektowania produktów i usług
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz